Sociala Medier är något oerhört stort, och många företag tar fortfarande små, trevande steg mot sin närvaro där. Vi vet att det är svårt, och att företag som under många år levt ett analogt liv inte direkt förstår den sociala struktur som är på webben.

Vi lever på webben, och sociala medier är vårt hem. Våra föreläsare guidar dig genom sociala mediers alla möjligheter (och hot), och hjälper dig och ditt företag att sätta rätt ambitionsnivå, att fokusera på rätt saker och att sätta bra mål för er närvaro.

Sociala Medier är som sagt något oerhört stort, och att försöka få med “allt” man som företag behöver kunna i en enda föreläsning är inte särskilt realistiskt. Vi föreläser dels brett inom begreppet “sociala webben”, men även djupgående inom grenar för sociala medier. Ett axplock av dessa hittar du nedan.


Våra föreläsningar i Sociala medier

Lär dig mäta resultat i Sociala Medier

Mätning i Sociala Medier är komplicerat, men nödvändigt för att få en översikt på vad satsningen ger.

Hur mäter man all den massiva aktivitet som sker i Sociala medier?

Att ha en strategi för hur du mäter dina framgångar i sociala medier är otroligt viktigt för att ge dig insikten i om du lyckas eller misslyckas med din närvaro. Föreläsningen går dessutom igenom två mer nischade delar;

1. Att sätta upp mål och nyckeltal i Sociala Medier

Om du inte har definierat rätt mål och KPI med din närvaro i Sociala Medier så har du garanterat också satt fel förväntningar, och framgång finns tyvärr inte med på din agenda.

2. Att korrelera data i Sociala Medier

Vad betyder det egentligen att korrelera data?

Det som gör mätning i Sociala Medier extra komplext är att du som företagare måste vara duktig på att hitta mönster och sammanhang i data för att dra rätt slutsatser – Exempelvis att en viss aktivitet och en ökad trafik hör samman, eller att ett visst blogginlägg hör samman med en förbättrad <a title=”sökoptimering” href=”http://www.gamsun.se/seo-konsult-sokmotoroptimering/” target=”_blank”>sökmotoroptimering</a>.

Vi ger dig direkt insikt i hur du bör arbeta med att korrelera resultat och data för en optimal mätning i Sociala Medier.

Föreläsningen är ca 30 minuter lång och går igenom bland annat mätmetoder för olika sociala plattformar, olika syften med mätning i sociala medier samt hur man samlar all data på ett och samma ställe för att göra mätningen så enkel som möjligt.

Lär dig skapa en strategi för sociala medier

Gör inte som majoriteten av Sveriges företag och kasta dig ut i Sociala Medier.

Det är en arena för att bygga relationer, och precis som i verkligen livet kastar man sig inte in i relation efter relation. I alla fall inte framgångsrikt.

I det här föredraget kommer du under ca 60 minuter få en föreläsning av praktiska tips på hur du kan börja bygga din strategi i sociala medier, och se till att din närvaro i sociala medier blir framgångsrik och lyckad.

Föreläsningen innehåller dessutom följande delar;

1. Bloggstrategi – Att skapa en framgångsrik blogg

Om du har tagit dig så långt i din strategi att du känner dig redo för att börja blogga, så är det den här föreläsningen som du bör delta i.

Valen är många, och konsekvenserna är stora om valen blir fel. Vilken plattform ska vi välja? Vad ska vi blogga om? Hur ska detta distribueras och hur skriver man för både sökmotorer och besökare?

Samtliga frågor får svar i föreläsningen ”Bloggstrategi i Sociala Medier”.

2. Vad sägs om ditt varumärke i Sociala medier? Omvärldsbevakning i sociala medier!

Vem pratar om dig och dina produkter, var sker konversationerna och hur går de till?

Svaren på de frågorna kommer även att ge dig svaren på vem i din sociala  graf som är mest inflytelserik, vart i de sociala medierna du bör intensifiera din närvaro samt hur ditt varumärke bör fungera socialt tillsammans med din målgrupp.

En föreläsning om bevakning i sociala medier som garanterat ger dig ökad kunskap och insikt.

3. Vad är ett BRA innehåll i sociala medier?

Att ha ett innehåll som håller exceptionell kvalitet är A och O för en framgångsrik närvaro i Sociala Medier.

Det är hur bra innehållet är som slutligen avgör om det sprids vidare och blir viralt lyckat.

Men för att skapa ett bra innehåll, så måste du först veta vad dina kunder tycker om att läsa och konsumera.

Föreläsningen tar ca 30 minuter och går igenom hur du som företag använder insikter om dina kunder till att skapa ett innehåll med enorm kvalitet som dina kunder både älskar och uppskattar.